اتومبیل گوگل و فیات کرایسلر

همکاری گوگل و فیات کرایسلر تنها در بخش ساخت اتومبیل خودران ادامه می‌یابد

چند وقتی است که دیگر همکاری گوگل و فیات کرایسلر علنی شده است؛ اما در این بین خیلی‌ها علاقه‌مند بودند تا با ابعاد همکاری این دو کمپانی آشنا شوند. مدیرعامل فیات در یک مصاحبه اعلام کرده که تمرکز همکاری این دو شرکت تنها در بخش ساخت اتومبیل خودران خواهد بود.

مدتی است که شایعاتی پیرامون همکاری گوگل جهت تولید یک اتومبیل بدون نیاز به راننده را با یک خودروساز معروف می‌شنویم. اخیراً نام این خودروساز فاش شده تا همکاری گوگل و فیات کرایسلر به‌صورت علنی به جلو پیش برود و آن‌ها رسماً بر روی ساخت یک اتومبیل با تکنولوژی ساخت گوگل تمرکز کنند.

پس از آن‌که این خبر اعلام شد علاقه‌مندان کنجکاو شدند تا از ابعاد مختلف همکاری گوگل و فیات کرایسلر باخبر شوند؛ اما هرگز اطلاعات بیشتری منتشر نشد. بسیاری از افراد دیگر نیز علاقه‌مند بودند بدانند که گوگل چگونه اتومبیل‌های خودش را به خط تولید انبوه خواهد رساند.

ابعاد همکاری گوگل و فیات کرایسلر

در حالی که «سرجیو مارچیونه» مدیرعامل کمپانی فیات کرایسلر آینده‌ی موفقی را در همکاری گوگل و فیات کرایسلر پیش رو می‌بیند، اعلام کرده است که تمرکز این همکاری دو جانبه در مرحله اول تنها کار بر روی اضافه کردن تکنولوژی گوگل به خودروها است. وی همچنین می‌گوید که یک هدف بسیار روشن و جدول زمان‌بندی برای این کار در نظر گرفته شده است؛ بنابراین جالب به نظر می‌رسد که آینده‌ی تکنولوژی گوگل بر روی خودروهای ساخت فیات چگونه انجام خواهد گرفت. مارچیونه در این باره می‌گوید:

ما نیاز داریم تا به یک مرحله از تولید خودروهای بادوام و خوب برسیم؛ بنابراین می‌توانیم بگوییم که در حال تست‌های امنیتی هستیم.

آینده‌ی اتومبیل‌های خودران بسیار روشن است. در حال حاضر ساخت این نوع خودروها به صنعت نخست جهان تبدیل شده است و جذابیت ورود این خودروها به خیابان‌ها بدون شک می‌تواند فصل تازه‌ای را از دنیای تکنولوژی رقم بزند.

اتومبیل خودران گوگل (Google Self-Driving Car) در حالی روانه بازار خواهد شد که ما خیلی زودتر از آن شاهد ورود تاکسی‌های خودران کمپانی لیفت در سال آینده خواهیم بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*