استاد با کمک یک روبات هوشمند دانشجویان خود را فریب داد

استادی با کمک یک روبات هوشمند دانشجویان خود را فریب داد

یکی از اساتید موسسه‌ی فناوری جورجیا در اتفاقی جالب و تأمل‌برانگیز، پاسخ به ایمیل‌های دانشجویان را به کمک یک روبات هوشمند سپرده است. با ما همراه باشید.

استاد موسسه‌ی فناوری جورجیا آقای اشوک گوئل (Ashok Goel) با بهره بردن از هوش مصنوعی، یک روبات هوشمند ساخته است که به‌جای دستیار استاد (Teacher Assistant) به ایمیل‌های ارسالی توسط دانشجویان پاسخ داده است. جالب اینجاست که هیچ‌یک از دانشجویان متوجه این موضوع نشدند. این استاد با انجام این کار آزمایش تورینگ را با موفقیت پشت سر گذاشته است. آزمایش تورینگ آزمونی است که در آن انسان با یک موجودیت از طریق ارسال و دریافت پیام ارتباط برقرار می‌کند. این آزمون زمانی موفقیت‌آمیز است که انسان با خود فکر کند که در حال مکالمه با یک انسان است، درحالی‌که با یک ربات هوشمند ارتباط برقرار کرده است.

این استاد دانشگاه این کار را به کمک یکی از رایانه‌های شرکت IBM انجام داده است. این سیستم Jill Watson نام دارد و همین رایانه بود که به سؤالات دانشجویان پاسخ ‌می‌داد. این رایانه علاوه بر پاسخ دادن سؤالات به دانشجویان، زمان امتحانات را یادآوری می‌کرد و همچنین با طرح سؤالاتی در میانه‌ی هفته از دانشجویان می‌خواست که درباره‌ی موضوع مطرح‌شده بحث و گفت‌و‌گو کنند. این دقیقاً همان کاری است که یک دستیار استاد انجام می‌دهد.

آقای گوئل در این خصوص گفت که:

دانشجویان در هر ترم حدود 10 هزار پیام از طریق ایمیل برای استاد ارسال می‌کنند. پاسخ دادن به این تعداد سؤال واقعاً کار بسیار زمان‌بر و طاقت‌فرسایی است. به همین دلیل من به دنبال راهی بودم که بر این مشکل چیره شوم. راه‌حل من استفاده از یک سیستم هوشمند بود که بتواند به بهترین شکل به سؤالات دانشجویان پاسخ دهد و به‌مانند یک دستیار واقعی با آن‌ها ارتباط برقرار کند.

برخی از دانشجویان در این خصوص گفتند که تا حدودی به این موضوع شک کرده بودند که در حال ارتباط با یک سیستم هوشمند هستند، اما هرگز از این موضوع اطمینان نداشتند.

خوب است بدانید که آزمون ورودی دانشگاه‌های ملی در کشور چین، توسط یک برنامه‌ی هوشمند مدیریت می‌شود.

نظر شما در خصوص این موج استفاده از هوش مصنوعی و کاربردهای مختلف آن چیست؟ دیدگاه خود را در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*