کالبد شکافی هواوی پی 9

کالبد شکافی هواوی پی 9 ؛ نگاهی به درون دردانه جدید چینی ها

کالبد شکافی هواوی پی 9 (Huawei P9) انجام گرفته و پرده از اسرار درون این گوشی برداشته شده است.گوشی‌های هواوی پی 9 و پی 9 پلاس کمپانی هواوی، همزمان با انتشار در چندین کشور جهان، در انگلستان نیز عرضه شد. یکی از بارزترین و مهمترین ویژگی‌های این گوشی‌ها که غول چینی بر روی آن بسیار مانور داده است، وجود دوربین‌های دوگانه با تکنولوژی ساخت لایکا (کمپانی مشهور آلمانی در زمینه‌ی اپتیک) در پشت آن‌ها بود.

اگر چه برخی گزارش‌های منتشر شده در ماه گذشته ادعا کرده بودند که کمپانی لایکا در ساخت ماژول دوربین در این گوشی، هیچ همکاری به‌طور مستقیم با کمپانی Huawei نداشته، بلکه تنها از مجوز Leica برای ساخت دوربین دوگانه‌ی پشت این گوشی‌های پرچم‌دار استفاده شده است. در واقع، گوشی‌ هواوی P9 و پی 9 پلاس بیشتر، اسم لایکا را یدک می‌کشند. در این مورد هیچ کدام از دو کمپانی ذره‌ای برای پایان دادن به این شایعات تلاشی نکردند. شاید انتشار یک بیانیه‌ی مشترک در این زمینه، چاره ساز می‌شد.

در هر صورت این بار، دوربین‌های گوشی Huawei P9 در زیر نگاه ریزبین کاربران قرار گرفت و این دفعه کارشناسان iFixit کالبد شکافی هواوی پی 9 را انجام دادند. بچه‌های این سایت گوشی‌های هوشمند و دیگر گجت‌های الکترونیکی را به‌صورت کاملا سیستماتیک پاره پاره کرده و آموزش می‌دهند که چگونه می‌توان این دستگاه‌ها را به آسانی و ارزان تعمیر کرد. کالبد شکافی هواوی پی 9 توسط همین تیم انجام گرفت و پیچ‌های این گوشی باز شد.

این دستگاه یکی از معدود گوشی‌های هوشمند اندرویدی است که از طراحی پیچ‌های اختصاصی برای به هم نگه داشتن اجزای دستگاه به یکدیگر استفاده می‌کند. یکی از چیز‌هایی که در این گوشی جلب توجه می‌کند، کوچک بودن ماژول دوربین دوگانه‌ی این گوشی بوده که نسبت به بسیاری از دوربین‌های تک سنسوره در گوشی‌های هوشمند دیگر نیز کوچک‌تر است.

کالبد شکافی Huawei P9 همچنین نشان داد که این گوشی از 3 گیگابایت رم LPDDR3 از کمپانی SK Hynix (کمپانی تجهیزات نیمه‌رسانا‌ی کره‌ای است) و از 32 گیگابایت حافظه‌ی داخلی از نوع eMMC  که توسط سامسونگ ساخته شده، برخوردار شده است. این درحالی است که شارژ سریع IC آن از ابزار سازی تگزاس بیرون آمده و تراشه‌ی صوتی از HiSilicon Technologies که یکی از شرکت‌های تابع کمپانی هواوی است، سر برآورده است.

گوشی هواوی P9 از گزینه‌های اتصالی چون پشتیبانی از شبکه‌ی 5G، وای‌- فای، بلوتوث 4.0 و تکنولوژی NFC از کمپانی NXP (یکی از بیست فروشنده‌ی بزرگ محصولات نیمه هادی در جهان است)، برخوردار شده است. این دستگاه همچنین با جک هدفون 3.5 میلیمتری مستقل و پورت یو اس بی نوع C همراه شده، پس در شرایط مختلف و در زمان فرسودگی یک کدام در صورت استفاده‌ی مکرر، می‌توان از درگاه دیگری استفاده کرد.

کالبد شکافی هواوی پی 9

این گوشی در این وب‌سایت از لحاظ میزان سختی تعمیر، نمره‌ی 7 از 10 را کسب کرده است. امتیازات کسر شده بابت مونتاژ صفحه نمایش ترکیب شده‌ی آن و بکار رفتن پیچ‌های اختصاصی در آن بوده که برای باز کردن نیاز به پیچ‌گوشتی‌های مخصوص به‌خود دارد.در ادامه شما را به دیدن تصاویر این کالبدشکافی دعوت می کنیم.

کالبد شکافی هواوی پی 9

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*