سرمایه‌گذاری

سرمایه‌گذاری 500 میلیون دلاری لنوو در استارت‌آپ‌ها

لنوو، کمپانی سرشناس چینی در بخش تکنولوژی، اخیرا از سرمایه‌گذاری 500 میلیون دلاری خود در بخش استارت‌آپ‌ها خبر داده است. این سرمایه‌گذاری در راستای پدیدار شدن فناوری‌های جدید، به‌خصوص در بخش هوش‌مصنوعی و محاسبه ابری، خواهد بود. با مشروح خبر همراه ما باشید.

سرمایه‌گذاری 500 میلیون دلاری لنوو در استارت‌‌آپ‌های آینده‌دار فناوری

این خبر توسط معاون ارشد رئیس این کمپانی در حاشیه رویداد خبری شهر پکن در روز چهارشنبه رسما اعلام شد. طبق گزارشات منتشر شده از چین، این بودجه تحت رهبری لنوو ثبت شده است و یک گروه از کارشناسان این کمپانی آن را مدیریت خواهند کرد. این در حالی است که خود لنوو یک شرکت فرعی از کمپانی سرمایه‌گذار بزرگ چین با نام Legend Holdings Corporation به حساب می‌‌آید. بخش‌های داغ از تکنولوژی که احتمال رشد بیشتر آن‌ها در سال‌های آینده بالاست، این روز‌ها به‌شدت مورد توجه کمپانی‌های چینی قرار گرفته‌اند و لنوو نیز نمی‌خواهد از این غافله عقب بماند؛ این شرکت اخیرا بودجه‌های فراوانی را به استارت‌آپ‌های گیمینگ موبایل، امنیت آنلاین و اتوماسیون خانه تخصیص داده است.

لنوو هم‌اکنون به‌عنوان بزرگ‌ترین سازنده رایانه‌های شخصی جهان شناخته می‌شود و از رقبای آمریکایی و تایوانی خود نظیر Dell ،HP و Asus پیشی گرفته است. این کمپانی هم‌چنین در عرصه تلفن‌های‌ هوشمند نیز یکی از تولیدکنندگان سرشناس جهانی محسوب می‌شود، اما هنوز نتوانسته است موفقیت خود در بخش رایانه‌های شخصی را در این عرصه تکرار کند. این شرکت با تولید و عرضه رایانه‌های شخصی، نوت‌بوک و لپ‌تاپ‌های دو منظوره تحت عنوان و برند‌های متعدد، سهم قابل توجهی از بازار جهانی را به تسخیر خود در آورد.

در بخش موبایل این شرکت، سازندگان و فروشگاه‌های لنوو، از پسوند Vive استفاده کرده‌اند و پرچم‌دار فعلی آن‌ها با عنوان Vive X3 شناخته می‌شود. این پرچم‌دار متشکل از قابلیت‌های کلیدی محصولات متعدد لنوو است؛ به عنوان مثال تلفن Vibe P1 Turbo که با باتری بزرگ 5000 میلی آمپری همراه شده و یا Vive S1 که شامل دوربین جلوی دوگانه و دوربین عقب 16 مگاپیکسلی با گشادگی لنز f/2.2 است. علاوه بر این، میان‌رده‌های لنوو نیز با پسوند K عرضه شده‌اند و از جمله محصولات این سری می‌توان به Vibe K5 Plus و Vibe K4 اشاره کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*