نسل بعدی قلم اپل دارای سرهای تعویض شونده خواهد بود

نسل بعدی قلم اپل دارای سرهای تعویض شونده خواهد بود

قلم اپل یا همان اپل پنسل (Apple Pencil) نیز جزو خانواده‌ی بزرگ سخت افزاری کمپانی کوپرتینویی محسوب می‌شود و مانند تمام آن محصولات، تا مدت‌ها شاهد عرضه‌ی نسل‌های جدیدی از آن خواهیم بود. به تازگی گزارش‌هایی منتشر شده است که قابلیت‌های نسل بعدی قلم اپل را نشان می‌دهد.

این گزارش‌ها که بر مبنای پتنت‌ها و اختراع‌های ثبت شده توسط اپل برای این محصول تهیه شده است، شامل امکاناتی است که باعث خواهد شد نسل بعدی قلم اپل بسیار هیجان‌انگیز‌تر و کاربردی‌تر از محصول فعلی به نظر برسد. اولین قابلیت جدیدی که قرار است احتمالا در نسل بعدی شاهد آن باشیم،  سرهای تعویض شونده با خصوصیات متفاوت خواهند بود.

البته کاربران در نرم افزارهای طراحی و ویرایش تصاویر می‌توانند این کار را به راحتی انجام دهند و سر قلم را به هر شکلی که می‌خواهند، تغییر دهند. اما اپل هم به دنبال این است تا بتواند کاری کند که نسل بعدی اپل پنسل دارای قابلیت تعویض سرهایش به صورت سخت افزاری باشد. مطمئنا خیلی از طراحان هم از این موضوع استقبال خواهند کرد زیرا حس کردن این که یک قلم نرم با سر پریشان را در دست گرفته‌اید یا این که یک قلم خشک با سر نازک را در اختیار دارید، کاملا متفاوت است و می‌تواند تجربه‌ی جالبی را برای کاربر رقم بزند.

نسل بعدی قلم اپل دارای سرهای تعویض شونده خواهد بود

البته این سری‌ها تنها قرار نیست که ظاهر خطوط کشیده شده بر روی صفحه را تغییر دهند، بلکه ابزارهایی مانند دوربین‌های دنبال کننده‌ی حرکات و دیگر ماژول‌های الکترونیکی نیز می‌توانند به عنوان سر قلم اپل به کار روند یا حتی چرخ‌هایی که کاربران با چرخاندن آن‌ها بتوانند رنگ قلم را تغییر دهند و علاوه بر رنگ خطوط در نمایشگر، رنگ خود بدنه‌ی قلم نیز با استفاده از چراغ‌های ال ای دی عوض شود.

اپل در هفته‌های اخیر پتنت‌های دیگری را نیز در اداره‌ی ثبت پتنت‌ها و علائم تجاری ایالات متحده‌ی آمریکا (USPTO) ثبت کرده است که نشان می‌دهد یکی دیگر از ویژگی‌های احتمالی نسل بعدی قلم اپل، وجود پاک‌کن در آن خواهد بود. این ویژگی در صورت عملی شدن می‌تواند سرعت کار طراحان را بسیار بالاتر ببرد؛ تصور کنید که به جای این که مجبور باشید ابزار پاک‌کن را از داخل منوی نرم افزار انتخاب کنید و دوباره مجبور باشید به حالت قلم برگردید، تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که قلم خود را از سر دیگر آن بر روی صفحه بکشید تا به عنوان یک پاک‌کن دقیق برایتان انجام وظیفه کند!

نسل بعدی قلم اپل دارای پاک‌کن خواهد بود

البته این پاک‌کن مشخص نیست که قرار است در انتهای اپل پنسل قرار داده شود یا تنها از طریق یک دکمه‌ بر روی بدنه‌ی آن فعال شود؛ نوع طراحی آن کاملا به مهندسان اپل بستگی دارد اما وجود آن به هر نحوی می‌تواند یک ویژگی خواستنی در نسل بعدی قلم اپل باشد. در نهایت نیز می‌رسیم به اخرین ویژگی این قلم که کاملا متفاوت از دو تای دیگر است و ربطی به خطوط و طراحی ندارد.

این قابلیت، وجود سنسور تشخیص اثر انگشت یا همان تاچ آیدی در قلم اپل است. در واقع کاربران لازم است که تنها قلم خود را بردارند و آن را لمس کنند تا قفل صفحه‌ی دیوایس‌شان باز شود و بتوانند از آن استفاده کنند. همچنین یک استفاده‌ی جذاب دیگر از این قابلیت می‌تواند این باشد که تنظیمات قلم و نوع خطوط بر مبنای هر اثر انگشت تغییر کند و کاربران بتوانند از این طریق، تنظیمات مخصوص به خودشان را در نسل بعدی قلم اپل ذخیره کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*