هواوی

همکاری آمریکا با هواوی در بخش مخابرات پس از تعدیل قوانین سخت گیرانه

اخیرا قانون جدیدی از سوی وزارت بازرگانی ایالات متحده آمریکا به تصویب رسید که طبق آن آمریکا با هواوی در بخش مخابرات همکاری خواهند کرد.

بر اساس قانون جدیدی که در روز سه‌شنبه مورخ 16 ژوئن 2020 از طرف وزارت بازرگانی ایالات متحده آمریکا تصویب و به اجرا گذاشته شده، به شرکت‌های آمریکایی اجازه داده می‌شود تا در فعالیت‌هایی زیربنایی مانند ایجاد و ساخت استاندارد‌های مخابراتی با شرکت هواوی همکاری کنند.

جزئیات همکاری آمریکا با هواوی

هواوی

Wilbur Ross وزیر بازرگانی ایالات متحده و Liu He معاون نخست وزیر چین

بر اساس قانونی که در 2019 اجرایی شده بود شرکت‌های آمریکایی از هرگونه فعالیت و همکاری با شرکت چینی هواوی منع شده بودند. به کمک تصویب قانون جدید، این ممنوعیت در بخش مخابرات تا حدی زیادی برداشته شده است. وزیر بازرگانی آمریکا، ویلبر راس (Wilbur Ross) ضمن تاکید بر تصویب قانون جدید اضافه کرد:

ایالات متحده آمریکا نیازمند دسترسی و استفاده از مدرن‌ترین فناوری‌های روز دنیا است و در راه رسیدن به این مهم آمادگی همکاری با شرکت‌های بین‌المللی را دارد. البته ما همچنان نگرانی‌های امنیتی خود را نیز در نظر گرفته و در صورت نیاز اقدام مقتضی را انجام خواهیم داد.

دلیل اصلی این تغییر رویکرد بدون شک پیشرفت‌های بزرگ هواوی در بخش مخابرات است. این شرکت در سال گذشته در بین پنج شرکت برتر در زمینه سرمایه‌گذاری در بخش تحقیق و توسعه بوده و بودجه عظیمی را در این بخش سرمایه‌گذاری کرده است. اما بدون شک مهم‌ترین دستاورد هواوی در بخش تکنولوژی‌های نوین، نسل جدید استانداردهای مخابراتی تلفن همراه یعنی 5G است. بر اساس گمانه‌زنی‌های کارشناسان، فناوری 5G هواوی نزدیک به یک سال از تمامی رقبا جلوتر است و تقریبا تنها فناوری آماده استفاده در این زمینه به شمار می‌آید.

این تغییر می‌تواند آغاز فصلی تازه در روابط ایالات متحده آمریکا با هواوی باشد اما باید دید در آینده چه تغییراتی در این رابطه ایجاد شده و کدام طرف می تواند برنده میدان رقابت شود.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. این حرکت از امریکا واقعا بعیده

  2. پس اینا چیشونه یه روز قهر و یه روز آشتی 😂

  3. خدا بخیر کنه
    امریکا الکی روی چیزی دست نمیزاره

  4. پس چطوریه گوشی هاش تحت شدیدترین سخت گیری ها هستند و GMS ندارند و حسابی به مشکل خوردند ؟!

  5. گه خوردن گذاشتن واسه همین روزا…